Přejít na hlavní obsah (Press Enter)

Toyota bZ4X má rychlejší nabíjení, vyšší výkon a delší dojezd

14. 3. 2025

První vylepšená verze plně elektrického modelu Toyota bZ4X je další novinkou, kterou japonská automobilka představila na letošním Kenshiki Foru. Vůz, který se od svého uvedení na evropské trhy v roce 2022 etabloval jako jeden z pěti nejprodávanějších modelů ve své kategorii, se teď rychleji nabíjí, dostal vyšší výkon a zvýší se také jeho dojezd. 

Toyota bZ4X byla od počátku navržena a zkonstruována jako nefalšované SUV, na přání je k dispozici s pohonem všech kol, který teď přináší ještě lepší ovladatelnost a zdokonalené schopnosti na nezpevněných cestách. Provozní hospodárnost tohoto modelu se opírá o dlouholeté přední postavení Toyoty na poli technologií elektrifikovaných pohonů, přičemž právě tyto zkušenosti podtrhují kvalitu, odolnost a spolehlivost použitých akumulátorů.

Všechny aktuální změny jistě posílí pozici modelu bZ4X v čele rozšiřujícího se portfolia čistých elektromobilů značky Toyota. Toyota navíc nabízí Program péče o baterii, který se vztahuje na akumulátor až do 10 let stáří vozidla nebo do jednoho milionu ujetých kilometrů za podmínky absolvování každoroční prohlídky akumulátoru.

Toyota bZ4X se dvěma různými akumulátory

Modelová nabídka nového bZ4X bude nově zahrnovat dvě varianty akumulátorů o celkové kapacitě 57,7 kWh nebo 73,1 kWh, aby si každý zákazník mohl vybrat takovou verzi, která nejlépe vyhovuje jeho životnímu stylu, potřebám i rozpočtu. Akumulátor o kapacitě 57,7 kWh bude určen výhradně pro bZ4X s pohonem předních kol. Jednotka o kapacitě 73,1 kWh bude k dispozici pro verzi s pohonem předních nebo všech kol.

V závislosti na zvoleném stupni výbavy a pohonu by měl maximální dojezd podle WLTP činit zhruba 573 km. Jde zatím o předběžnou hodnotu, čeká se na konečnou homologaci.

Vyšší výkon s vylepšenými elektrickými nápravami

Modernizací prošly i kompaktní, lehké a provozně úsporné nápravy eAxle od Toyoty. Ty nyní používají polovodičové komponenty na bázi karbidu křemíku (SiC), což zajistí vyšší výkon, a tak se nová Toyota bZ4X stává jedním z vůbec nejvýkonnějších modelů Toyota dostupných v Evropě (samozřejmě s výjimkou sportovních provedení GR).

K dispozici budou celkem tři typy pohonu: Kapacita akumulátoru 57,7 kWh, výkon 167 koní a pohon předních kol, dále akumulátor 73,1 kWh, výkon 224 koní a pohon předních kol a akumulátor 73,1 kWh, výkon 343 koní a pohon všech kol.

Provedení s pohonem všech kol nabídne oproti minulosti dvojnásobnou tažnou kapacitu, která nyní dosáhne 1500 kg. K dispozici bude i nová palubní AC nabíječka o výkonu 22 kW (pro výbavu Executive). Maximální výkon DC nabíjení zůstává na 150 kW.

Modernizovaný design, vyšší komfort

Design vozu je teď ještě modernější, a to zvenčí i uvnitř. Přední část je nyní uhlazenější a elegantnější při současném vylepšení aerodynamických vlastností. Interiér byl kompletně modernizován a zaujme novým středovým panelem, díky němuž je používání digitálních zařízení ještě jednodušší. Nový design přístrojového panelu se chlubí standardně dodávanou 14″ multimediální obrazovkou.

Díky novému nastavení systému odpružení a úpravám karoserie se nové bZ4X chlubí nižší hladinou hluku a vibrací, i vyšším komfortem a jízdní dynamikou.

Vybaveno je teď také funkcí předehřevu akumulátoru. Provedením teplotní přípravy se zajistí optimální teplota akumulátoru před vlastním nabíjením na podporu vyššího nabíjecího výkonu. Tuto funkci lze aktivovat ručně nebo automaticky nastavením rychlonabíjecí stanice jako cíle v navigaci.

K dispozici je také navigační funkce pro bateriový elektromobil, která automaticky vybírá trasu s doporučenými nabíjecími stanicemi tak, aby zajistila komfortní nabíjení na základě stavu nabití a zbývajícího dojezdu. Tato funkce už byla k dispozici i pro současné modely bZ4X; aktualizace se bude provádět na dálku prostřednictvím palubního komunikačního modulu (DCM).

Nová Toyota bZ4X by mělo být uvedeno na evropské trhy na podzim letošního roku.

Další zajímavosti ze světa Toyota v magazínu Toyota Life